Veiksmīga uzņēmējdarbība iespējama arī reģionos

Alūksne ir pilsēta, kas atrodas pašā Latvijas maliņā, te cilvēki parasti nokļūst tad, ja brauc ar mērķi nokļūt šeit. Bet patiesībā Alūksne ir kā jebkura pilsēta, kurā ir visas iespējas laimīgai un krāsainai dzīvei. Un arī sekmīga uzņēmējdarbība ir iespējama ne tikai lielākajās pilsētās, bet arī reģionu pilsētās un pat lauku teritorijās. Vajag tikai atrast pareizo uzņēmējdarbības nišu un izmantot labākos instrumentus sava biznesa veicināšanai.

Pieprasījums veido piedāvājumu

grafikiIzvēloties uzņēmējdarbības veidu reģiona mazpilsētā vai pat lauku teritorijā, rūpīgi jāizpēta situācija un jau esošie uzņēmumi, jo nelielā vietā nevar veiksmīgi pastāvēt daudzi uzņēmumi, kas pārstāv vienu jomu. It īpaši, ja pakalpojums ir specifisks un tā pieprasījumu ietekmē sezonalitāte vai kāds cits rādītājs. Daudz gudrāk būtu izvēlēties pakalpojumu vai produktu, ko var arī eksportēt ārpus konkrētās pilsētas vai novada arī uz citām Latvijas teritorijām. Tas ievērojami paplašinās klientu loku un būs garantija biznesa veiksmei.

Kas palīdzēs attīstīt biznesu ikvienā vietā?

Neatkarīgi no tā, kurā vietā esat nolēmuši uzsākt biznesu, ir vairāki veidi, kā to sekmēt, panākot atpazīstamību un stabilu klientu loku.

  • Atrast savu īpašo pievienoto vērtību. Mūsdienās visas uzņēmējdarbības nišas jau ir piepildītas. Ir maz cerību, ka izdodas atrast kaut ko unikālu. Ir skaidrs, ka nāksies ielauzties kādā jau aktīvā nišā. Tāpēc ir vērtīgi izzināt konkurences situāciju. No tās ir atkarīgs, ar kādu pievienoto vērtību un vēstījumu konkrētajā tirgus segmentā var veiksmīgi startēt.

Tas nozīmē, ka ir jāatrod sava rozīnīte, pievienotā vērtība un stāsts. Jo tieši tas var piesaistīt klientus. Tagad, kad tirdzniecība ir tik piesātināta, patērētāji meklē ne tikai lētāko. Viņi pērk ideju, stāstu, vēstījumu, pārliecību, ko nes uzņēmējs un viņa produkts. Tas ietver gan kvalitāti, gan lokālpatriotismu. Ir jāapzinās savs stāsts un uz tā arī jābūvē uzņēmuma koncepcija, pielāgojot to biznesa pasaules likumiem.

  • Kļūt redzamam un sociālam. Šobrīd neviens bizness nevar gūt panākumus, ja nav redzams un aktīvs interneta vidē un sociālajos tīklos. Tieši šīs platformas var kļūt par uzņēmuma veiksmes formulu. Uzņēmējam ir jāprot par sev pastāstīt, jāprot sevi parādīt, atrasties īstajā laikā un īstajā vietā. Digitālā vide ir ārkārtīgi nozīmīga, lai arī reģionu uzņēmumi varētu sekmīgi attīstīties un piesaistīt kientus.

Tūrisms pa Latviju pēdējos gados ir īpaši aktuāls. Un visu vajadzīgo informāciju, dodoties uz kādu Latvijas reģionu, cilvēki meklē intrenetā un sociālajos tīklos. Tādā veidā var iegūt ne tikai vietējos klientus, bet kļūt par savas pilsētas vai novada viesu iecienītu pieturvietu. Sociālajā vidē laba slava ātri izplatās, tāpēc to ir vērts mērķtiecīgi uzturēt. Te noderēs profesionāla mājaslapa un konti sociālajos tīklos.

  • Izmantot profesionāļu padomu un vajadzības gadījumā arī palīdzību. Viss iepriekšējā punktā minētais būtu liekams zem nosaukuma – profesionāls mārketings. Tāpēc ir vērts gūt zināšanas no ekspertiem. Piemēram, aģentūra iMarketings.lv piedāvā ikvienam apgūt vērtīgas prasmes digitālā mārketinga semināros. Kā arī nodrošina dažādus pakalpojumus (SEO optimizācija, Facebook un Google reklāma). SEO optimizācija padarīs mājaslapu kvalitatīvāku un pamanāmāku. SEO optimizācija ilgtermiņā arī nodrošinās mājaslapai stabilu apmeklētāju plūsmu. Un tas ir ļoti būtiski, lai izturētu konkurences situāciju.

Vispār jau šī tēma par uzņēmējdarbību reģionos man ir ļoti tuva, jo arī mana studiju joma ir saistīta ar finansēm un ekonomiku, tāpēc par šīm lietām noteikti turpināšu rakstīt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *